Sortiment zboží
Úvod » NABÍJEČKA AUTOMATICKÁ » nabíječka OPTIMATE 4 DUAL
DUAL program OptiMate 4 |
||||||||||
je navržen s cílem umožnit připojení k originální zásuvce 12V na motocyklech BMW vybavených systémem CAN-bus. | ||||||||||
Obecné vysvětlení : | ||||||||||
CAN-bus znamená Controller Area Network, v podstatě jde o formu multiplexu kde "bus" sestává z jednoho kabelu ke kterému je připojeno mnoho řídících jednotek. Hlavním důvodem použití tohoto kabelového rozvodu je drastické zredukování počtu elektrických kabelů ve standardním kabelovém svazku a zároveň přidání funkcí, které nejsou k dispozici u standardního kabelového svazku. |
||||||||||
Od roku 2004, kdy BMW představilo motor Boxer 1200, se systém CAN-bus postupně rozšířil na celou motocyklovou řadu BMW. Z hlediska nabíjení současnou nabíječkou OptiMate 4 přináší tento systém nechtěný efekt znemožnění |
||||||||||
dlouhodobého údržbového nabíjení po dobu odstavení motocyklu. Tento efekt je nepochybně zásadní pro dobrou funkci různorodých spotřebičů motocyklu během odstavení a to nemluvě o udržování dobré kondice akumulátoru. | ||||||||||
Systém CAN-bus se chová následovně: Jakmile byl jednou akumulátor nabit a nabíjecí proud klesl na úroveň údržby, stane se nabíječka "neviditelná" vedoucí systém CAN-bus k zavření přístupu k akumulátoru. | ||||||||||
|
||||||||||
proběhne automatický test napětí před nabíjením. To umožní majiteli zjistit úroveň nabití akumulátoru a odhadnout nutný čas pro nabití nebo případně rozhodnout zda je nabíjení vůbec nutné. Stav nabití bude zobrazen po několik sekund před spuštěním nabíjení. |
||||||||||
Normální režim nabíjení : je přednastavený výrobcem a je identický s nabíječkou OptiMate 4. | ||||||||||
CAN-bus režim : tento režim musí být zvolen majitelem - viz detaily níže. V tomto režimu jsou generovány impulsy z důvodu udržení aktivní funkce nabíjení v systému CAN-bus. V režimu CAN-bus je limitováno maximální napětí na úrovni 16V z tohoto důvodu není funkce "Turbo" oživení aktivní. Nicméně pokud je to zapotřebí, můžete nabíječku přímo připojit k akumulátoru (pomocí nabíjecích svorek případně propojením TM 71 - D*03), zvolit normální režim nabíjení a nechat proběhnout plný cyklus oživení (desulfatace). |
||||||||||
Poznámka : | ||||||||||
- Pokud majitel motocyklu nevybaveného systémem CAN-bus zvolí omylem režim CAN-bus, nepoškodí to v žádném případě kabelový svazek motocyklu. | ||||||||||
- Pokud má akumulátor stádium sulfatace : připojte nabíječku přímo k akumulátoru (pomocí nabíjecích svorek případně propojením TM 71 - D*03) a zvolte normální režim nabíjení | ||||||||||
Jak měnit programy nabíjení |
||||||||||
Jak bylo zmíněno výše, OptiMate 4 DUAL bude dodáván s přednastaveným režimem normálního nabíjení. Přepínání režimu nabíjení je velice jednoduché : | ||||||||||
1) Pokud je OptiMate 4 DUAL připojen do sítě tak jej odpojte | ||||||||||
2) Při odpojeném OptiMate 4 DUAL od zdroje spojte dohromady červenou a černou svěrku nabíjení. | ||||||||||
|
||||||||||
6) Pro změnu na normální režim je postup stejný. |
Vytvořeno systémem www.webareal.cz